Course Outline

Μηχανική Λογισμικού 5 ημέρες

Ημέρα 1: Project Management

    Έργο έναντι διαχείρισης και συντήρησης γραμμής και υποστήριξη Ορισμός έργου και φόρμες έργου Διαχείριση – γενικοί κανόνες και διαχείριση έργου Στυλ διαχείρισης Τι είναι το ιδιαίτερο για τα έργα πληροφορικής; Βασική διαδικασία έργου Επαναληπτική, επαυξητική, καταρρακτώδης, ευέλικτη και λιτή διαδικασία έργου Φάσεις έργου Ρόλοι έργου Τεκμηρίωση έργου και άλλα τεχνουργήματα Μαλακοί παράγοντες και λογισμικό PRINCE 2, PMBOK, PMI, IPMA και άλλα πρότυπα έργου

Ημέρα 2: Επιχειρησιακή Ανάλυση και Requirements Engineering Βασικές αρχές

    Καθορισμός επιχειρηματικών στόχων Business ανάλυση, διαχείριση επιχειρηματικών διαδικασιών, βελτίωση επιχειρηματικών διαδικασιών Το όριο μεταξύ επιχείρησης και ανάλυσης συστήματος Οι ενδιαφερόμενοι φορείς του συστήματος, οι χρήστες του συστήματος, το πλαίσιο του συστήματος και τα όρια του συστήματος Γιατί είναι απαραίτητες οι απαιτήσεις; Τι απαιτεί η μηχανική από εμάς Το όριο μεταξύ απαιτήσεων μηχανικής και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού Πού κρύβεται συχνά η μηχανική απαιτήσεων; Απαιτήσεις μηχανικής σε επαναληπτική, λιτή και ευέλικτη ανάπτυξη και σε συνεχή ενοποίηση – FDD, DDD, BDD, TDD Βασικές απαιτήσεις μηχανικής διαδικασίας, ρόλοι και τεχνουργήματα Πρότυπα και πιστοποιήσεις: BABOK, ISO/IEEE 29148, IREB, BCS, IIBA

Ημέρα 3: Αρχιτεκτονικές και Βασικές Αρχές Ανάπτυξης

    Γλώσσες προγραμματισμού – δομικά και αντικειμενοστρεφή παραδείγματα Αντικειμενοστραφή ανάπτυξη – πόσο είναι η ιστορία, πόσο είναι το μέλλον Αρθρωτότητα, φορητότητα, δυνατότητα συντήρησης και επεκτασιμότητα των αρχιτεκτονικών Ορισμός και τύπος αρχιτεκτονικών λογισμικού Αρχιτεκτονική επιχειρήσεων και αρχιτεκτονική συστήματος Στυλ προγραμματισμού Περιβάλλοντα προγραμματισμού Σφάλματα προγραμματισμού και πώς να τις αποφύγετε και να τις αποτρέψετε. Ακραίος προγραμματισμός, TDD και re-factoring

Ημέρα 4: Βασικές αρχές διασφάλισης ποιότητας και δοκιμών

    Ποιότητα προϊόντος: τι είναι; ISO 25010, FURPS κ.λπ. Ποιότητα προϊόντος, εμπειρία χρήστη, μοντέλο Kano, διαχείριση εμπειρίας πελάτη και ολοκληρωμένη ποιότητα Σχεδιασμός με επίκεντρο τον χρήστη, πρόσωπα και άλλοι τρόποι για να γίνει η ποιότητα εξατομικευμένη Ακριβώς αρκετή ποιότητα Διασφάλιση ποιότητας και έλεγχος ποιότητας Στρατηγικές κινδύνου στον ποιοτικό έλεγχο Τα εξαρτήματα διασφάλισης ποιότητας: απαιτήσεις, έλεγχος διαδικασίας, διαμόρφωση και διαχείριση αλλαγών, επαλήθευση, επικύρωση, δοκιμή, στατική δοκιμή και στατική ανάλυση Διασφάλιση ποιότητας βάσει κινδύνου Δοκιμές βάσει κινδύνου Ανάπτυξη με γνώμονα τον κίνδυνο Καμπύλη Boehm στη διασφάλιση ποιότητας και στις δοκιμές Οι τέσσερις σχολές δοκιμών – ποιο ταιριάζει στις ανάγκες σας;

Ημέρα 5: Τύποι Διαδικασιών, Ωρίμαση και Βελτίωση Διαδικασιών

    Η εξέλιξη της διαδικασίας πληροφορικής: από τον Alan Turing έως το Big Blue σε μια λιτή εκκίνηση Οργάνωση διαδικασιών και προσανατολισμένων στη διαδικασία Η ιστορία των διαδικασιών στη βιοτεχνία και τις βιομηχανίες Μοντελοποίηση διαδικασιών: UML, BPMN και άλλα Διαχείριση διαδικασιών, βελτιστοποίηση διαδικασιών, επανασχεδιασμός διαδικασιών και συστήματα διαχείρισης διαδικασιών Καινοτόμες προσεγγίσεις διαδικασιών: Deming, Juran, TPS, Kaizen Είναι η ποιότητα (διαδικασία) δωρεάν; (Philip Crosby) Η ανάγκη και το ιστορικό της βελτίωσης ωριμότητας: CMMI, SPICE και άλλες κλίμακες ωριμότητας Ειδικοί τύποι ωριμότητας: TMM, TPI (για δοκιμή), Απαιτήσεις Μηχανική ωριμότητα (Gorschek) Ωρίμαση διαδικασίας έναντι ωριμότητας προϊόντος: υπάρχει συσχέτιση; Καμία αιτιώδης σχέση; Ωριμότητα διαδικασίας έναντι επιχειρηματικής επιτυχίας: υπάρχει κάποια συσχέτιση; κάποια αιτιολογική σχέση; Ένα εγκαταλειμμένο μάθημα: Αυτοματοποιημένη πρόληψη ελαττωμάτων και το επόμενο άλμα στις προσπάθειες παραγωγικότητας: TQM, SixSigma, ευέλικτες αναδρομές, πλαίσια διαδικασιών

Requirements Engineering - 2 ημέρες

Ημέρα 1: Ανάδειξη απαιτήσεων, διαπραγμάτευση, ενοποίηση και Management

    Εύρεση απαιτήσεων: τι, πότε και από ποιον Ταξινόμηση ενδιαφερόμενων μερών Ξεχασμένα ενδιαφερόμενα μέρη Καθορισμός πλαισίου συστήματος – καθορισμός πηγών απαιτήσεων Μέθοδοι και τεχνικές εξαγωγής πρωτοτύπων, προσώπων και απαιτήσεων απόδειξη μέσω δοκιμών (διερευνητική και άλλη) Μάρκετινγκ και εξαγωγή απαιτήσεων – MDRA («Με γνώμονα την αγορά [ 13]”) Απαιτήσεις ιεράρχησης: MosCoW, Karl Wiegers και άλλες τεχνικές (συμπεριλαμβανομένου του ευέλικτου MMF) Απαιτήσεις βελτίωσης – ευέλικτη «προδιαγραφή κατά παράδειγμα» Διαπραγμάτευση απαιτήσεων: τύποι συγκρούσεων, μέθοδοι επίλυσης συγκρούσεων Επίλυση εσωτερικής ασυμφωνίας μεταξύ ορισμένων τύπων απαιτήσεων (π.χ. ασφάλεια έναντι ευκολίας χρήσης) Ιχνηλασιμότητα απαιτήσεων – γιατί και πώς αλλάζει η κατάσταση των απαιτήσεων Απαιτήσεις CCM, έκδοση και βασικές γραμμές Προβολή προϊόντος και προβολή έργου σχετικά με τις απαιτήσεις Διαχείριση προϊόντων και διαχείριση απαιτήσεων σε έργα

Ημέρα 2: Ανάλυση Απαιτήσεων, Μοντελοποίηση, Προδιαγραφές, Επαλήθευση και Επικύρωση

    Η ανάλυση είναι η σκέψη και η επανεξέταση που κάνετε μεταξύ εκκίνησης και προδιαγραφής. Η διαδικασία απαιτήσεων είναι πάντα επαναληπτική, ακόμη και σε διαδοχικά έργα Περιγραφή απαιτήσεων στη φυσική γλώσσα: κίνδυνοι και οφέλη Μοντελοποίηση απαιτήσεων: οφέλη και κόστη Οι κανόνες για τη χρήση της φυσικής γλώσσας για τις απαιτήσεις προδιαγραφή Ορισμός και γλωσσάρι διαχείρισης απαιτήσεων UML, BPMN και άλλες επίσημες και ημι-επίσημες σημειώσεις μοντελοποίησης για απαιτήσεις Χρήση προτύπων εγγράφων και προτάσεων για περιγραφή απαιτήσεων Επαλήθευση απαιτήσεων – στόχοι, επίπεδα και μέθοδοι Επικύρωση – με πρωτότυπα, αναθεωρήσεις και επιθεωρήσεις και δοκιμές Επικύρωση απαιτήσεων και επικύρωση συστήματος

Δοκιμή - 2 ημέρες

Ημέρα 1: Σχεδιασμός Δοκιμών, Εκτέλεση Δοκιμών και Διερευνητική Δοκιμή

    Σχεδιασμός δοκιμών: μετά από δοκιμές βάσει κινδύνου, επιλογή του βέλτιστου τρόπου χρήσης του διαθέσιμου χρόνου και πόρων Σχεδιασμός δοκιμής «από το άπειρο μέχρι εδώ» – δεν είναι δυνατή η εξαντλητική δοκιμή Δοκιμαστικές περιπτώσεις και σενάρια δοκιμών Σχεδιασμός δοκιμών σε διάφορα επίπεδα δοκιμών (από μονάδα σε σύστημα επίπεδο δοκιμής) Σχεδιασμός δοκιμής για στατικές και δυναμικές δοκιμές Business Σχεδιασμός δοκιμής προσανατολισμένος και προσανατολισμένος στην τεχνική ("μαύρο κουτί" και "λευκό κουτί") Προσπάθεια διάρρηξης του συστήματος ("αρνητική δοκιμή") και υποστήριξη των προγραμματιστών (δοκιμή αποδοχής) Σχεδιασμός δοκιμής για την επίτευξη κάλυψης δοκιμής – διάφορα μέτρα κάλυψης δοκιμών Σχεδιασμός δοκιμών βάσει εμπειρίας Σχεδιασμός δοκιμών από απαιτήσεις και μοντέλα συστημάτων Δοκιμή ευρετικών σχεδίων και διερευνητικές δοκιμές Πότε να σχεδιάσετε δοκιμές; – παραδοσιακή και διερευνητική προσέγγιση Περιγραφή περιπτώσεων δοκιμής – πόσες λεπτομέρειες; Εκτέλεση δοκιμής – ψυχολογικές πτυχές Εκτέλεση δοκιμών – καταγραφή και αναφορά Σχεδιασμός δοκιμών για «μη λειτουργικές» δοκιμές Αυτόματη σχεδίαση δοκιμών και MBT (Δοκιμή βάσει μοντέλου)

Ημέρα 2: Οργάνωση δοκιμών, Management και Αυτοματισμός

    Επίπεδα (ή φάσεις) δοκιμής Ποιος κάνει τη δοκιμή και πότε; – διάφορες λύσεις Περιβάλλοντα δοκιμής: κόστος, διαχείριση, πρόσβαση, ευθύνη Προσομοιωτές, εξομοιωτές και εικονικό περιβάλλον δοκιμής Δοκιμές σε ευέλικτο scrum Οργάνωση και ρόλος της ομάδας δοκιμής Διαδικασία δοκιμής Αυτοματοποίηση δοκιμής – τι μπορεί να αυτοματοποιηθεί; Αυτοματοποίηση εκτέλεσης δοκιμών – προσεγγίσεις και εργαλεία
 63 Hours

Number of participants



Price per participant

Testimonials (6)

Related Courses

Tosca: Model-Based Testing for Complex Systems

35 Hours

Robot Framework: Keyword Driven Acceptance Testing

14 Hours

Serenity BDD for Automated Acceptance Tests

7 Hours

Behat: Behavior Driven Development (BDD) with PHP

14 Hours

JBehave: BDD with Java

7 Hours

Related Categories