Εξέλιξη Κομματιού

Λογισμική Μηχανική - 5 ημέρες

Ημέρα 1: Διαχείριση Έργου

  • Έργο αντι μεθοδική διαχείριση και υποστήριξη
  • Ορισμός έργου και τύποι έργων
  • Διαχείριση - γενικά κανόνες και διαχείριση έργου
  • Στυλ της διαχείρισης
  • Τι είναι ειδικό στα IT έργα;
  • Βασική διαδικασία του έργου
  • Επαναληπτική, συμβατική, κάθετη, προχωρημένη και λαμπρή διαδικασία του έργου
  • Φάσεις έργου
  • Ρόλοι έργου
  • Διαχείριση και εξ άλλων αντικείμενα του έργου
  • Μαλακά παράγοντες και υποδοχή
  • PRINCE 2, PMBOK, PMI, IPMA και άλλα πρότυπα διαχείρισης έργου

Ημέρα 2: Βασικά Στοιχεία Ανάλυσης Επιχείρησης και Απαιτήσεων

  • Ορισμός στόχων επιχείρησης
  • Ανάλυση επιχείρησης, διαχείριση προϊόντων επιχείρησης, βελτίωση προϊόντων επιχείρησης
  • Η οριακή γραμμή μεταξύ της ανάλυσης επιχείρησης και συστήματος
  • Συμφέροντα συστήματος, χρήστες συστήματος, πλαίσιο και ορία συστήματος
  • Γιατί είναι απαραίτητες οι απαιτήσεις;
  • Τι είναι η ανάλυση απαιτήσεων
  • Η οριακή γραμμή μεταξύ της ανάλυσης απαιτήσεων και του σχεδιασμού αρχιτεκτονικής
  • Πού είναι πολλές φορές απόκρυφη η ανάλυση απαιτήσεων;
  • Ανάλυση απαιτήσεων σε επαναληπτικές, λαμπρές και προχωρημένες διαδικασίες ανάπτυξης και σε συνεχή ολοκλήρωση - FDD, DDD, BDD, TDD
  • Βασική διαδικασία ανάλυσης απαιτήσεων, ρόλοι και αντικείμενα
  • Πρότυπα και πιστοποίηση: BABOK, ISO/IEEE 29148, IREB, BCS, IIBA

Ημέρα 3: Βασικά Στοιχεία Αρχιτεκτονικής και Ανάπτυξης

  • Γλώσσες προγραμματισμού - συμβατικές και αντικειμενοστροφης φιλοσοφίες
  • Αντικειμενοστροφης ανάπτυξη - πόσο ιστορία, πόσο μέλλον
  • Ταυτότητα, περιφερειακότητα, διαχείριση και ανάπτυξη των αρχιτεκτονικών
  • Ορισμός και τύποι λογισμικής αρχιτεκτονικής
  • Επιχειρηματική αρχιτεκτονική και συστημική αρχιτεκτονική
  • Συμβατικές προγραμματιστικές τεχνικές
  • Συμβατικά περιβάλλοντα προγραμματισμού
  • Παραπολήματα και τρόποι αποφυγής και εκπεφυκτικών παραπολημάτων στον προγραμματισμό
  • Μοντέλο αρχιτεκτονικής και συνιστών
  • SOA, Web Services και μικρούς υπηρεσίες
  • Αυτόματη ανάπτυξη και συνεχή ολοκλήρωση
  • Πόση μορφοποίηση υπάρχει σε ένα πρόγραμμα;
  • Εξτρεμ χρήση, TDD και αναδυτικές διαδικασίες

Ημέρα 4: Βασικά Στοιχεία Έλεγχου Ποιότητας και Δοκιμασίας

  • Ποιότητα προϊόντων: τι είναι; ISO 25010, FURPS κλπ.
  • Ποιότητα προϊόντων, εμπειρία χρήστη, μοντέλο Kano, διαχείριση εμπειρίας πελάτη και ολοκληρωμένη ποιότητα
  • Σχεδιασμός για τον χρήστη, πρόσωπα και άλλες μεθόδους δημιουργίας μεμονωμένης ποιότητας
  • Κατάλληλη ποιότητα
  • Έλεγχος Ποιότητας και Έλεγχος Κυρωσίας
  • Στρατηγικές ρίσκου στον έλεγχο ποιότητας
  • Τα συστατικά του έλεγχου ποιότητας: απαιτήσεις, έλεγχος διαδικασίας, κυρωτική διαχείριση, εξέταση, επαλήθευση, δοκιμασία, ορατός έλεγχος και ανάλυση
  • Ποιότητα βασισμένη σε ρίσκο
  • Δοκιμασία βασισμένη σε ρίσκο
  • Ανάπτυξη βασισμένη σε ρίσκο
  • Καμπύλη του Boehm στον έλεγχο ποιότητας και στη δοκιμασία
  • Τέσσερα σχολές δοκιμασίας - ποια ικανοποιεί τις ανάγκες σου;

Ημέρα 5: Τύποι Διαδικασίας, Ξεκαθάριση και Βελτίωση Διαδικασίας

  • Η εξέλιξη των IT διαδικασιών: από τον Alan Turing μέχρι την Big Blue και το lean startup
  • Διαδικασία και οργάνωση που εστιάζει στη διαδικασία
  • Η ιστορία των διαδικασιών στα χειροτεχνίτικα και βιομηχανικά πλαίσια
  • Μοντέλο διαδικασίας: UML, BPMN και άλλα
  • Διαχείριση διαδικασίας, βελτίωση διαδικασίας, αναμόρφωση διαδικασίας και συστήματα διαχείρισης διαδικασίας
  • Εξαιρετικές προσεγγίσεις διαδικασίας: Deming, Juran, TPS, Kaizen
  • Είναι (διαδικασία) η ποιότητα δωρεάν; (Philip Crosby)
  • Η ανάγκη και η ιστορία της βελτίωσης: CMMI, SPICE και άλλα μέτρα βελτίωσης
  • Ειδικά τύποι περιφανείας: TMM, TPI (για δοκιμασία), Περιφάνεια Ανάλυσης Απαιτήσεων (Gorschek)
  • Περιφάνεια διαδικασίας κατά προϊόν: υπάρχει συσχέτιση; Υπάρχει αιτιολογική σχέση;
  • Περιφάνεια διαδικασίας κατά επιχείρηση: υπάρχει συσχέτιση; Υπάρχει αιτιολογική σχέση;
  • Ένα διανοητό μάθημα: Αυτόματη πρόληψη παρεκκλίσεων και το επόμενο βήμα στην αποδοτικότητα
  • Προσπάθειες: TQM, SixSigma, agile retrospectives, πλαίσια διαδικασίας

Ανάλυση Απαιτήσεων - 2 ημέρες

Ημέρα 1: Εξόδου, Διαπραγμάτευση, Συγχώνευση και Διαχείριση Απαιτήσεων

  • Βρίσκοντας απαιτήσεις: τι, πότε και από ποιους
  • Κατάταξη συμφερόντων
  • Ληθεία συμφέροντα
  • Ορισμός πλαισίου του συστήματος - ορισμός πηγών απαιτήσεων
  • Μέθοδοι και τεχνικές εξόδου
  • Πρωτότυπα, πρόσωπα και απομάκρυνση απαιτήσεων μέσω δοκιμασίας (εξερευνητική και άλλες)
  • Εμπορική εξόδου απαιτήσεων - MDRA ("Απαιτήσεις Διαχείρισης Εμπορίου")
  • Προτεραιότητα απαιτήσεων: MoSCoW, Karl Wiegers και άλλες τεχνικές (συμπεριλαμβανομένου του προχωρημένου MMF)
  • Εξατομίκευση απαιτήσεων - προχωρημένη "διατύπωση με παραδείγματα"
  • Διαπραγμάτευση απαιτήσεων: τύποι σύγκρουσης, μέθοδοι επίλυσης σύγκρουσης
  • Επίλυση εσωτερικής αναμόρφωσης μεταξύ τύπων απαιτήσεων (για παράδειγμα, ασφάλεια κατά βάση)
  • Αντικειμενοστρόφη διαχείριση απαιτήσεων - γιατί και πώς
  • Μεταβολές κατάστασης απαιτήσεων
  • Διαχείριση των απαιτήσεων, εκδόσεις και βάσεις
  • Προϊόν πλέγμα και έργου διαχείριση απαιτήσεων
  • Διαχείριση προϊόντων και απαιτήσεων σε έργα

Ημέρα 2: Ανάλυση, Μοντελοποίηση, Διατύπωση, Επαλήθευση και Έγκυρη Συζήτηση Απαιτήσεων

  • Η ανάλυση είναι το σκέψιμο και η παλινδρόμηση μεταξύ της εξόδου και της διατύπωσης
  • Η διαδικασία απαιτήσεων είναι πάντα επαναληπτική, ακόμη και σε ομαλές διαδικασίες
  • Η περιγραφή των απαιτήσεων με φυσική γλώσσα: κινδύνοι και οφέλη
  • Μοντελοποίηση απαιτήσεων: όφελη και κόστη
  • Οι κανόνες για τη χρήση φυσικής γλώσσας στη διατύπωση απαιτήσεων
  • Ορισμός και διαχείριση λεξικού απαιτήσεων
  • UML, BPMN και άλλες μορφικές και παραμορφικές συμβολογραφίες για απαιτήσεις
  • Χρήση προτύπων και φράσεων για τη διατύπωση απαιτήσεων
  • Επαλήθευση απαιτήσεων - στόχοι, επίπεδα και μέθοδοι
  • Έγκυρη Συζήτηση - με πρωτότυπα, αξιολογήσεις και εξετάσεις, και δοκιμασία
  • Έγκυρη Συζήτηση απαιτήσεων και συστήματος

Δοκιμασία - 2 ημέρες

Ημέρα 1: Σχεδιασμός Δοκιμασίας, Εκτέλεση Δοκιμασίας και Εξερευνητική Δοκιμασία

  • Σχεδιασμός δοκιμασίας: μετά τη δοκιμασία βασισμένη σε ρίσκο, επιλογή του καλύτερου τρόπου χρήσης του χρόνου και των πόρων
  • Σχεδιασμός δοκιμασίας από το άπειρο στο παρόν - η εξάντληση της δοκιμασίας δεν είναι πιθανή
  • Τέστ κειμένων και σεναρίων δοκιμασίας
  • Σχεδιασμός δοκιμασίας σε διάφορους επίπεδα (από μονάδα έως επίπεδο συστήματος)
  • Σχεδιασμός δοκιμασίας για ακίνητη και για τρέχουσα δοκιμασία
  • Οριζόντια και χωριστή δοκιμασία ("black-box" και "white-box")
  • Προσπάθεια να σπάσεις το σύστημα ("negative testing") και υποστήριξη των προγραμματιστών (δοκιμασία αποδοχής)
  • Σχεδιασμός δοκιμασίας για την εξάλειψη κάλυψης - διάφορες μέτρησεις κάλυψης
  • Εμπειρικός σχεδιασμός δοκιμασίας
  • Σχεδιασμός περιπτώσεων δοκιμασίας από τις απαιτήσεις και τα μοντέλα συστήματος
  • Ευρετικός σχεδιασμός δοκιμασίας και εξερευνητική δοκιμασία
  • Πότε να σχεδιάζουμε περιπτώσεις δοκιμασίας; - παραδοσιακή και εξερευνητική προσέγγιση
  • Περιγραφή περιπτώσεων δοκιμασίας - πόση λεπτομέρεια;
  • Εκτέλεση δοκιμασίας - ψυχολογικά στοιχεία
  • Εκτέλεση δοκιμασίας - καταγραφή και αναφορά
  • Σχεδιασμός τεστ για «υπολογιστικές» δοκιμασίες
  • Αυτόματο σχεδιασμός και MBT (Μοντελοποιημένη Βελτίωση Δοκιμασίας)

Ημέρα 2: Διαχείριση και Αυτομάτωση Δοκιμασίας

  • Επίπεδα δοκιμασίας (ή φάσεις)
  • Ποιός εκτελεί τη δοκιμασία, και πότε; - διάφορες λύσεις
  • Οι περιβάλλοντα δοκιμασίας: κόστος, διαχείριση, πρόσβαση, ευθύνη
  • Προσομοιώτες, μεταφορείς και υπολογιστικά περιβάλλοντα δοκιμασίας
  • Δοκιμασία σε αγίλη scrum
  • Οργάνωση και ρόλος του ομάδας δοκιμασίας
  • Διαδικασία δοκιμασίας
  • Αυτομάτωση δοκιμασίας - τι μπορεί να αυτοματοποιηθεί;
  • Αυτόματη εκτέλεση δοκιμασίας - προσεγγίσεις και εργαλεία
 63 Ώρες

Αριθμός συμμετέχοντων


Τιμή ανά συμμετοχαστή

Σχόλια (5)

Εφεξής Μαθήματα

Σχετικές Κατηγορίες