Εξέλιξη Κομματιού
Νομικό πλαίσιο και Βασικές Αρχές της Προσβασιμότητας
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην πράξη Προσβασιμότητας και την Σημασία της
- Γενική επισκόπηση της νέας πράξης Προσβασιμότητας (δραστηριοποίηση στις 28 Ιουνίου)
- Νομικά απαιτήματα και δεδομένα προθεσμιών
- Επίπεδα επίδρασης στο δημόσιο τομέα, τις ιδιωτικές εταιρείες και τους διαμορφωτές
- Γιατί η προσβασιμότητα είναι σημαντική: κοινωνικές, ηθικές και διαφημιστικές απόψεις
- Επιβάρυνση για τη μη-συμμόρφωση
- Γενική επισκόπηση προτύπων προσβασιμότητας (WCAG 2.1/2.2, ARIA)
- Κατηγορίες αναπηριών
Ενότητα 2: Αρχές και Οδηγίες της Προσβασιμότητας
- Αρχές POUR (Προσωπικά, Συνεργαζόμενες, Κατανοητές, Ρομπόστ)
- Εισαγωγή στις οδηγίες WCAG
- Αρχές, κατάστασες και χαρακτηριστικά ARIA
- Σημαντικό HTML και το ρόλο του στην προσβασιμότητα
Ενότητα 3: Διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος ανάπτυξης για την προσβασιμότητα
- Εργαλεία: εργαλεία διαμόρφωσης περιεχομένου για το προσωπικό υπολογιστή, διαβαστά (NVDA, VoiceOver), εκτελεστές προσβασιμότητας
- Διαμόρφωση διαχωστών και αυτοματών εργαλείων δοκιμής προσβασιμότητας
- Γενική επισκόπηση κοινών εργαλείων δοκιμής προσβασιμότητας
- Διαμόρφωση δοκιμής προσβασιμότητας σε προσομοιωτές και πραγματικές συσκευές (χρησιμοποιώντας VoiceOver/TalkBack, Android Accessibility Scanner, Xcode Accessibility Inspector).
Ενότητα 4: Πρακτική κωδικοποίηση – Σημαντικό HTML & πλήρες μετακίνηση με το πληκτρολόγιο
- Σύνθεση σημαντικού κώδικα για την προσβασιμότητα
- Εγγυητής πλήρους μετακίνησης με το πληκτρολόγιο
- Τεχνικές διαχείρισης επιφάνειας
- Διαχείριση φόρμων και αλληλεπιδραστικών συστατικών με προσβασιμότητα
Προσβασιμότητα σε εφαρμογές κινητών απλών (Επιλεγμένη πρόσθετη ενότητα για 1.5 ώρες)
- Κύριε κατευθύνσεις πλατφόρμων (Google Material, Apple Human Interface)
- Ποικίλη ναυπηγική, κουμπιά, φόρμες προσβάσιμες στα κινητά
- Κοινές προβλήματα προσβασιμότητας και λύσεις σε κινητά
- Πρακτική δοκιμή με VoiceOver και TalkBack
Εξονυχιστική κωδικοποίηση και εξυπηρετητές προσβασιμότητας
Ενότητα 5: Προσβάσιμη CSS και όραμα σχεδιασμού
- Καλές πρακτικές αντίθεσης χρωμάτων και μεγέθους κειμένου
- Συμβολισμοί επιφάνειας και τα ορατά σύμβολα περιοχών
- Παράγωγα υποθέσεις για τη διαμόρφωση προσβασιμότητας
- Αποφυγή αντικληθών προσβασιμότητας σε κίνηση και μετάβαση
- Αντίθεση χρωμάτων και όρια μεγέθους για τον σχεδιασμό κινητών
Ενότητα 6: ARIA για δυναμικό περιεχόμενο & πλούσιες εφαρμογές internet
- Πότε και πώς να χρησιμοποιούνται τα αρχές ARIA
- Διαχείριση δυναμικών περιοχών για τους διαβάστες
- Σύνθεση προσβάσιμων κλικ και εξατομικές υποδομές UI
- Ρόλος της ARIA σε SPA (Single Page Applications)
- Για κινητά, συζήτηση για ρόλους προσβασιμότητας και τιμές (π.χ., contentDescription σε Android, accessibilityLabel σε iOS)
Ενότητα 7: Πρακτική εργαστήριο κωδικοποίησης: Δημιουργία προσβάσιμων συστατικών
- Δημιουργία προσβάσιμων κλικ, μεδια-πλέξεων, διαιρέσεων, καρτελών
- Εφαρμογή προσβάσιμης αξιολόγησης φόρμων και διαχείριση λαθών
- Χρήση ARIA και σημαντικού HTML για πραγματικά UI συστατικά
Δοκιμή, Συμμόρφωση και Συνεχής προσβασιμότητα
Ενότητα 8: Δοκιμή & ελέγχους προσβασιμότητας
- Τεχνικές χειροκίνητης δοκιμής με τους διαβάστες και μόνο πληκτρολόγιο
- Αυτόματη δοκιμή με εργαλεία όπως axe, Lighthouse, pa11y
- Γράφιμα κασεις για τα ομάδες QA
- Ενσωμάτωση δοκιμής προσβασιμότητας στους κύκλους CI/CD
- Πώς να εκτελέσετε ελέγχους προσβασιμότητας σε εφαρμογές κινητών (χειροκίνητες δοκιμές, αυτόματα εργαλεία όπως Accessibility Scanner, Espresso για Android, XCTest για iOS)
Ενότητα 9: Διορθώσεις & συνεχής προσβασιμότητα
- Κοινά ζητήματα προσβασιμότητας και τρόποι διόρθωσης
- Διαχείριση προσβασιμότητας σε ηλικιωμένες βάσεις κώδικα
- Διατήρηση προσβασιμότητας κατά τη διαφοροποίηση χαρακτηριστικών και μεταδομή
- Προσβασιμότητα σε εφαρμογές πλατφόρμων (κινητά, desktop, web)
Ενότητα 10: Τελική πρακτική ασκηση και συμπεράσματα
- Δημιουργία ή μεταδομή ενός μικρού προϊόντος/μονάδας ώστε να αποκτήσει τυπικά προσβασιμότητα
- Εξέταση συναδέλφων και συζήτηση για την ομάδα
- Q&A και διαλογισμός
- Δυνατότητες μάθησης για τη συνέχεια και ενημερώσεων συμμόρφωσης
Απαιτήσεις
- Βασική έως μεσαία γνώση HTML, CSS, JavaScript
- Βασική έως μεσαία γνώση τεχνικών εφαρμογών κινητών συσκευών (Android, IOS)
- Γνώση των πλατφόρμων εξαρχής (React, Angular, Vue κλπ.) ως προτιμημένη
- Γνώση του ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά συστήματα ως προτιμημένη
- Βασική αντίληψη του κύκλου ανάπτυξης web/mobile
- Laptop με διαμόρφωση περιβάλλοντος ανάπτυξης (κώδικας επεξεργαστή, εργαλεία για τη διαμόρφωση περιεχομένου σε προσωπικό υπολογιστή)
Αυδίενς
- Προσωπικό Frontend/Backend/Mobile Developers
- UI/UX Designers με γνώση κωδικοποίησης
- QA Engineers που εξειδικεύονται στη δοκιμή προσβασιμότητας
- Ευθύνονται για την αξιοπιστία και τους εφευρέτες προϊόντων που συμμετέχουν στη συμμόρφωση με την προσβασιμότητα
Σχόλια (5)
"Ειλικρινά εκτιμήσα την προσέγγιση σε πραγματικό χρόνο που ο καθηγητής χρησιμοποίησε για να δείξει πώς το ομάδα μας μπορεί να εφαρμόσει τον Ανθρωποκεντρικό Σχεδιασμό (HCD) στο έργο μας. Ήταν επίσης πολύ καλό το γεγονός ότι ο καθηγητής βραβεύσει χρόνο να κατανοήσει στο σύνολό του το έργο μας, πράγμα που βοήθησε σημαντικά στην παροχή σαφών και πρακτικών κατευθύνσεων για το πώς μπορούμε να εγγράψουμε αποτελεσματικότερη προσέγγιση στην UX και UI."
Nichole Bryant Joven - Grundfos
Κομμάτι - Human-Centered Design (HCD)
Μηχανική Μετάφραση
Το γεγονός ότι υπήρχαν πρακτικά παραδείγματα με το περιεχόμενο
Smita Hanuman - Standard Bank of SA Ltd
Κομμάτι - Basel III – Certified Basel Professional
Μηχανική Μετάφραση
Η έλεγχα με χαρά πως ο εκπαιδευτής φαινόταν να είναι εξαιρετικά εμπειρογνώμων στο Figma.
January Oliva - Eko Health
Κομμάτι - User Experience Design with Figma
Μηχανική Μετάφραση
- τα ασκήσεις είναι πρακτικές- ο διδάσκων βοηθά στην απάντηση συγκεκριμένων ερωτήσεών μας
Germaine Choi - The Hong Kong Jockey Club
Κομμάτι - User Experience (UX) Design
Μηχανική Μετάφραση
Ατμόσφαιρα, προσέγγιση στα άσκηση και σχόλια για τις εργασίες. Ήταν τέτοια χαρμούρια και ρουχή μεθόδος παράδοσης των γνώσεων
Elzbieta Moc-Kilanska - EY GDS
Κομμάτι - User Experience UX Design Fundamentals
Μηχανική Μετάφραση